Diagnoza psychologiczna obejmuje:
- ocenę rozwoju psychoruchowego dziecka od urodzenia,
- ocenę poziomu rozwoju intelektualnego,
- diagnozę niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym oraz głębokim,
- ocenę poziomu rozwoju intelektualnego dzieci z deficytami wzroku i słuchu,
- ocenę poziomu rozwoju intelektualnego dzieci niemówiących, w tym z mutyzmem,
- ocenę poziomu rozwoju intelektualnego dzieci powracających z zagranicy,
- diagnozę dzieci zdolnych,
- diagnozę nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń współwystępujących,
- ocenę całościowych zaburzeń rozwoju – autyzm, zespół Aspergera,
- ocenę rozwoju emocjonalno – społecznego,
oraz:
- przesiewowe badania psychologiczne na terenie przedszkoli,
- obserwacje dziecka w środowisku przedszkolnym, szkolnym, jako element uzupełniający diagnozę indywidualną.
Diagnoza pedagogiczna obejmuje:
- ocenę rozwoju psychomotorycznego dzieci w wieku przedszkolnym,
- ocenę gotowości szkolnej,
- ustalenie modelu dominacji funkcjonalnej – lateralizacji,
- określenie poziomu rozwoju funkcji percepcyjnych – należą do nich: funkcje wzrokowo – przestrzenne i wzrokowo – ruchowe, funkcje słuchowo – językowe, motoryka duża i mała, w tym sprawność grafomotoryczna, orientacja w schemacie ciała i kierunkowo – przestrzenna.
- diagnozę przyczyn niepowodzeń szkolnych,
- ocenę podstawowych umiejętności szkolnych, w tym czytania, pisania i liczenia,
- diagnozę ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się – dzieci przedszkolne i na etapie edukacji wczesnoszkolnej,
- diagnozę specyficznych trudności w uczeniu się – dysleksję (trudności w czytaniu, w aspekcie tempa, techniki i rozumienia czytanych treści), dysortografię (trudności z opanowaniem poprawnej pisowni), dysgrafię (problemy w opanowaniu pożądanego poziomu graficznego pisma) oraz dyskalkulię (trudności w nabywaniu kompetencji matematycznych),
- szczególne uzdolnienia,
oraz:
- przesiewowe badania gotowości szkolnej w przedszkolach,
- przesiewowe badania wzroku, słuchu z wykorzystaniem Platformy Badań Zmysłów "Słyszę", "Mówię", "Widzę",
- przesiewowe badania słuchu z wykorzystaniem Screeningowego Audiometru Tonalnego z Testami Centralnymi,
- przy współudziale nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej przesiewowe badania ryzyka dysleksji rozwojowej.
Diagnoza logopedyczna obejmuje:
- wczesną interwencję logopedyczną – dzieci od 0 – 3 roku życia,
- zaburzenia mowy o podłożu neurologicznym: afazja, dysfazja, oligofazja, dysartria,
- specyficzne zaburzenia rozwoju językowego,
- nabywanie kompetencji komunikacyjnych przez dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju,
- zniekształcenia artykulacyjne,
- zaburzenia ekspresji mowy o podłożu emocjonalnym: niepłynność mowy, mutyzm,
- ocenę trudności w komunikacji werbalnej wynikające z wady słuchu,
- ocenę trudności w komunikacji werbalnej wynikające z zaburzeń centralnych procesów przetwarzania słuchowego,
- ocenę zaburzeń głosu,
- ocenę emisji głosu i dykcji.
oraz
- prowadzimy przesiewowe badania logopedyczne na terenie przedszkoli/szkół.
Wykonujemy również:
- badanie predyspozycji zawodowych, pomocne w wyborze kierunku kształcenia i zaplanowania kariery zawodowej, w tym dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych.